Dolfijnen, Kangaroos en zon; Australië! - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Dolfijnen, Kangaroos en zon; Australië! - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Dolfijnen, Kangaroos en zon; Australië!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

04 Oktober 2013 | Australië, O'Connor

Ha kaaskoppen,

Zoals de titel misschien al verklapt begint het hier steeds meer op Australië te lijken! Na de afgelopen weken veel te veel regen te hebben gezien worden de weersverwachtingen langzaam aan beter, de zon zal vaker gaan verschijnen! Gisteren is de 30 graden al wel worden aangetikt, alhoewel het nu weer minder wordt…

De fiets waar ik in mijn vorige blog over schreef is ondertussen mijn eigendom geworden, geeft een stuk meer vrijheid! Op het roze/paarse monster met supersonische rode helm cross ik hier de wereld rond wat een stuk goedkoper is dan ov, een stuk gezonder met al die leuke heuveltjes, en ook een stuk leuker (:

Tijdens mijn stage heb ik ondertussen al op zowel de rivier als op zee dolfijnen mogen spotten, erg gaaf!! Vooral als ze dicht bij de boot komen of toffe tricks doen. We doen verschillende activiteiten tijdens deze veldtochten, een daarvan is het schieten op dolfijnen met een speciaal geweer om weefselmonsters te krijgen. Helaas ben ik zelf niet bevoegd om het geweer te hanteren (zou eens wat anders zijn dan call of duty :P) maar met foto’s schieten kan ik me ook zeker vermaken! Het weer lijkt beter te gaan worden, dus meer veldtrips!

Gisteren was de leukste veldtrip tot nu toe! Ik ging dan al wel om kwart over 5 de deur uit, het was een prachtige morgen, heerlijk weer, tegen de 30 graden aan (wel verbrand, dat is iets minder) en een hele leuke sighting! Eerst dachten we een dolfijn te zien, toen 2, dat werden er al snel 3 en toen waren er plots heel veel dolfijnen… (: Op een gegeven moment zwommen er wel 4 of 5 jonge dolfijnen onder de boeg aan de voorkant van de boot, en sprongen er nog een hoop om ons heen, erg gaaf! Ook nog een pinguïnnetje voorbij zien zwemmen, leuke beestjes!

Afgelopen maandag was het een nationale feestdag in Western Australia, ze vieren dan de verjaardag van koningin Elizabeth. Voor deze speciale gelegenheid heb ik mijn fiets maar weer tevoorschijn gehaald en binnen een uurtje fietsen zat ik in het Centrum van Perth waar ik even heerlijk de toerist heb mogen uithangen. Door de grote stad gefietst, eindelijk de eerste kangaroes gespot, in het winkelcentrum rondgewaggeld en afgesloten met een bezoek aan Kings Park, wat voornamelijk bestond uit in de zon liggen en chocola eten, helemaal niet slecht :P

Ondertussen heb ik al 2x hier een kerk bezocht, 20 minuutjes lopen van mijn huis. Het gaat er wel wat anders aan toe dan in Asperen.. Zo vieren ze wekelijks avondmaal, is er tijdens de dienst een moment om spontaan door het gebouw te lopen om elkaars Gods vrede te wensen en ben ik allebei de keren persoonlijk welkom geheten tijdens de mededelingen.. Gelukkig is het een kleine kerk :P De gemeente is klein met over het algemeen 80+ers, maar ze zijn super warm en gastvrij!

Nou dit waren mijn spannende verhalen weer voor vandaag, zoals je misschien kan raden maak ik het dus nog steeds erg goed! Ook in het huis gaat het er gemoedelijk aan toe, en worden onze master chef skills uitgewisseld. Zo heb ik mijn huisgenoten al 2x de boterkoek mogen voorschotelen, en heb ik van een Duitse huisgenoot het beste chocolade dessert ooit gekregen, waarvan ik het recept ook heb kunnen bemachtigen… (:

Tot ziens leuke Hollanders, de tijd gaat zo snel, ik heb er alweer een maand opzitten dus tot snel!

Liefs Rebecca

  • 04 Oktober 2013 - 09:07

    Angela:

    Oh wat een leuke verhalen Rebec!! Jij zit echt goed daar de komende maanden :-). Geniet!!!!!!!!

  • 04 Oktober 2013 - 11:09

    Michelle:

    Hoi Rebecca,

    Leuk om weer iets van je te horen/lezen.
    Geweldige foto's!
    Blijf genieten!!
    Dat recept van dat chocolade dessert is wel een familierecept he.

    Liefs,
    Michelle

  • 04 Oktober 2013 - 19:45

    Anneke Dankers:

    Ha Rebecca,
    Dat klinkt goed allemaal, volgens mij al redelijk gesettled!
    En dan die dolfijnen en kangaroes; een droom komt uit!
    Geniet ervan en we kijken uit naar weer een nieuw verslag want hou ons op de hoogte!
    Groetjes uit Asperen, Fam Dankers

  • 07 Oktober 2013 - 19:03

    Louise:

    Oh Rebecca, wat vind ik je toch een held. Ik moet zo lachen om je fiets-avonturen, en wat geweldig met al die dolfijnen. Je verhalen klinken fantastisch. Enjoy the Australian good life my dear, tot spreeks! Dikke knuffel!

  • 15 Oktober 2013 - 11:59

    Lydia:

    Rebec! Heerlijk dit verslag van jou. Gelukkig gaat het heel goed met je! Geniet ervan en ik hoop snel weer iets van je te mogen lezen!


    Heel veel liefs,

    xxx,

    Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 19993

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: