Kerst, pepernoten en Cairns! - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Kerst, pepernoten en Cairns! - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Kerst, pepernoten en Cairns!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

18 Oktober 2013 | Australië, O'Connor

G’day!

Afgelopen weekend sloeg in de door mij toch al geliefde K-Mart winkel me de schrik wel even aan het hart..! Het kerstspul stond al opgesteld! Bomen, mutsen, ballen, versiering, alles! Ze hebben hier natuurlijk niet de remming van Sinterklaas dus waarom dan al niet in de zomer met de verkoop beginnen? Ik moet toegeven dat ik het toch wel erg jammer vind dat die goed heilig man dit mooie landje zomaar voorbij gaat zonder ook maar een chocolade letter of pepernoot aan de man te brengen.. Gelukkig is daar die veel te lieve vriendin Willemijn die mijn hart deed verblijden toen er afgelopen week een zak kruidnoten werd bezorgd!

En alhoewel ik eerst ook al wel opzag tegen kerst, ook al duurt dat nog een hele tijd, is dat helemaal verandert! De tickets zijn geboekt, ik ben de 2 weken rond de kerstdagen in Cairns aan de oostkust bij mijn geliefde broeder en schoonzuster! Eens kijken of die 2 het rond die tijd nog met elkaar uit kunnen houden in hun supersonische Campervan en ze verblijden met mijn aanwezigheid…

Afgelopen week zijn we weer 2 dagen met de boot de zee op getrokken om die toffe dieren te observeren. Dinsdag was wel weer een vroegertje, maar daardoor waren we rond het middaguur al wel weer klaar, wat ook wel lekker is!

Misschien is het wel leuk om van de gelegenheid gebruik te maken en voor de geïnteresseerden te vermelden wat we zoal doen tijdens het veldwerk, dat is niet alleen maar recreëren! ;)
Eigenlijk zijn er 3 soorten veldwerk methoden die we uitvoeren.
1) Bij deze gaat het vooral om het gebied. Er zijn in totaal 4 gebieden, 3 op zee en eentje is de rivier. Hierbij verken je zigzaggend het gebied en kijk je hoeveel dolfijnen er zitten, wat die zoal uitspoken en bij welke omgevingsfactoren.
2) Hierbij gaat het om een individuele dolfijn. We proberen dan een dolfijn te volgen voor 3uur, met een minimum van een half uur. Hierbij noteer je om de 5 minuten gedrag, de groepsgenoten en ook omgevingsfactoren.
3) De laatste heb ik al eens eerder vermeld, dat is het afnemen van weefselmonsters door middel van een geweer. Momenteel wordt het geweer gebruikt voor een project in het noorden, maar in december en januari kunnen wij er weer mee aan de slag. Daar kijk ik stiekem al wel naar uit, dat was echt tof de afgelopen keer.. ;)

Dus wederom vermaakt Rebecca Bakker zich nog prima in het mooie Australië. Vorige week was ik ook nog uitgenodigd voor een diner bij de dominee en haar man, erg gezellig en lekker gegeten!
En in de kerk heb ik nu veel contact met een heel lief jong stel van midden 20. Afgelopen dinsdag was ik bij hen uitgenodigd voor een etentje met vrienden. Was heel gezellig, buiten taco’s eten (wat een uitdaging is dat!) met het geluid van de krekels op de achtergrond.

Mag ik u allen hierbij een fijn weekend toewensen, en tot horens maar weer!
Trouwens erg leuk om de reacties te lezen, dank daarvoor! :D

Zeer veel liefs, Rebecca

p.s. Het duurt allemaal lang met steeds uitstel, maar toch vermoed ik dat het nu niet heel lang meer gaat duren voordat ik internet thuis heb en er skype dates kunnen worden gepland! :)

  • 18 Oktober 2013 - 09:44

    Steven:

    Rebecca met een geweer, dangerous.

  • 18 Oktober 2013 - 10:16

    Sanne:

    Ah, lieve Rebecca,
    Geen zorgen! Volgend jaar zijn er weer genoeg pepernoten, chocoladeletters en andere dingen te vinden. Dus dan ga je het maar inhalen! :)
    En, wat eten ze in Australië zoal met kerst dan? Ook de wel bekende kerstkransjes?
    De foto's zijn weer super en volgens mij vermaak jij je daar uitstekend! Leuk dat je overal voor wordt uitgenodigd om te eten!
    Geniet er nog maar van.. De tijd gaat al snel genoeg!
    Liefs!

  • 18 Oktober 2013 - 15:12

    Vera:

    Wauw Rebecca, freaking vet! Echt cool wat je allemaal daar kan en mag doen en dat je het zo naar je zin hebt! Super leuk om met kerst gezellig bij Yuri en Lisette te zijn zeg! Goed gefixt ! :D

    Stay cool. En geen dolfijnen doodschieten he, als je dalijk een geweer in handen hebt? ;)

    Groetjesss Vera

    Ps: ik doe nog wel even een dringend verzoek van mijn verwachting dat er toch wel even een uber coole (wind/golf)surffoto moet komen he. Wellicht met een knappe surfer met blonde krullen. :p xx

  • 21 Oktober 2013 - 19:43

    Oma Bakker :

    hier de zwarte Piet die zojuist de eerste pepernoten ingeslagen heeft want die kom je overal tegen choc letters noem maar op het is alles al ter koop

  • 21 Oktober 2013 - 21:12

    Oma Bakker:

    lieve Rebecca met genoegen je email bekeken wat leuk dat het zo goed gaat met jou en dan nog hard werken ook ... doe maar goed je best hoor ik zal het hier aan de Sint doorgeven ja de tijd gaat wel erg hard we hebben nog steeds mooi weer en we gann morgen op Hulshorst aan we zullen je missen ik heb al een paar loge,s gehad want het is Herfstvacantie de Gelukjes zijn geweest heel gezellig ik heb vrijdag een feetje van een nicht die zijn 50 jaar getrouwd nu stop ik weer en kijk al weer naar je volgende mail uit veel liefs van je oma

  • 21 Oktober 2013 - 21:50

    Sjanie Van Santen:

    Leuk om je verslagen te lezen. Succes met je stage.

    Hartelijke groet uit Asperen.


  • 21 Oktober 2013 - 23:06

    Anne:

    Hoi Rebecca,

    Wat een leuk verhaal weer! Toch spectaculairder dan een herfstvakantie in-en-om het huis. Maar daar genieten we toch ook van hoor!
    Tochfijn dat ze in Australie geen Sinterklaasfeest vieren , want het is toch zo'n racistisch feest, dat moeten we in Nederland maar afschaffen...Dat nieuws mis jij natuurlijk in Australie , dat een klein groepje mensen ons leuke volksfeest om zeep wil helpen. Als dat gebeurt , hijs ik me volgens jaar in een Pietenpakje om bij jou in Leeuwarden aan te bellen met een chocoladeletter...

  • 22 Oktober 2013 - 18:38

    Henk:

    Ha nichtje,
    Groetjes vanuit huize Haamstede, bij jouw wel bekent.
    Wij hebben een warmte record dag gehad
    hier. Australië temperaturen. Geniet lekker van
    Je werkzaamheden daar onder de zon.
    Gr. Bakkers h'veld

  • 27 Oktober 2013 - 13:31

    Anneke Dankers:

    Ha Rebecca,
    Wat een mooi verslag weer! Als ik dit lees dan zou ik die pieten en sint maar niet gaan missen want wat super heb je het daar! Mooi weer, dolfijnen, leuke mensen om je heen dus enjoy!! En gauw weer schrijven...
    Wij genieten hier van de herfst! Liefs uit Asperen

  • 27 Oktober 2013 - 18:07

    Hadassa:

    hoi Rebecca,

    Ik vind het DOLFIJN om jouw berichten te lezen! :p
    Die foto met die dolfijn in dat gladde water is echt super vet! (jaloerssss)

    hé, en wie weet komt sint bij jouw ook wel een pakketje bezorgen ;-)
    Wel leuk dat je naar your en lies gaat!

    xxxxx-jes van je zusje

  • 31 Oktober 2013 - 22:05

    Andre:

    Lieve Rebecca,

    Volgens mij heb je goed in het prachtige Perth.
    Ik zou graag die kant opkomen nu het hier herfstachtig wordt.
    Gek he dat je straks de kerstman op het stand ga ontmoeten!
    Te gek dat je naar Cairns ga,lekker snorkelen.

    Hier alles goed.
    Geniet van het heerlijke rustige leven in Australie.

    Andre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 19991

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: