Marine Diversity - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Marine Diversity - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Marine Diversity

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

03 November 2013 | Australië, O'Connor

G’day mates!

Ondertussen is het alweer November en tijd voor mij om weer een teken van leven te geven. Tsjonge wat gaat de tijd toch hard, ondertussen bivakkeer ik alweer 2 maanden aan de andere kant van deze mooie aardbol! En dit reisverslag voor het eerst vanuit huis, sinds afgelopen week eindelijk internet!

In de tussentijd zijn de aantal verschillende soorten zeedieren die ik heb mogen aanschouwen aanzienlijk gestegen. Enkele vliegvissen zijn al voorbij komen stuiteren en een zeeschildpad liet zich ook aan het oppervlakte zien. Vorige week vrijdag was een absoluut hoogtepunt nadat na een lange dag op zee 2 bultruggen zich lieten zien toen we op weg waren naar de thuishaven. Super gaaf om deze grote dieren door het water te zien glijden, het was een mams met kalf (dat kalf was al megagroot). En of dat nog niet genoeg was werd deze gave ontmoeting afgesloten met een prachtige springshow waarbij ze bijna helemaal uit het water kwamen, erg gaaf!
Afgelopen week werd aan het lijstje nog de haai toegevoegd, 2 jonge, waarschijnlijk Hamerhaaien lieten hun vinnetje vlak bij de boot ook even zien!

Qua temperaturen is het ondertussen toch al wel shorts weer, de 30 graadjes worden ondertussen toch wel gehaald. Desondanks heb ik nog niet eens in de oceaan gezwommen, hoe beschamend! Maar voor de volgende blog gaat dat zeker gebeuren! Als er dan geen haaien komen buurten… :P

En dan ook nog een nieuw avontuur, een dode dolfijn! Of wat er van over was. Het stonk verschrikkelijk, het beest was wit, de botten kwamen er op sommige plaatsen al doorheen en de ogen ontbraken, maar toch was het eigenlijk leuk om zo iets nieuws mee te maken en gelukkig waren daar de heldhaftige rangers van het park die het beest er na veel moeite uit hebben gekregen (zie foto).

Om mijn inburgering hier te bevorderen laat ik tegenwoordig mijn talent zien bij de singing group van de kerk. Jaja, Rebecca gaat een zangcarrière tegemoet, wat een grap is dat! Maar tot nu toe is het wel gezellig en zolang ze mij geen solo toevertrouwen vind ik het allemaal meer dan primaatjes!

Aankomende week waarschijnlijk 7 dagen achter elkaar de zee op om met het geweer aan de slag te gaan aangezien die nu even hier is, dat gaat wel even intensief worden. Maar het is erg leuk om te doen (ook al mag ik zelf niet schieten) en vandaag hebben we de eerste 5 succesvolle darts mogen afschieten.

Om een reëel beeld van de situatie te schetsen moet ik natuurlijk wel toegeven dat het niet alleen maar palmgeur en zonneschijn is… Zo brak gisteren de ketting van mijn fiets spontaan door midden toen ik een heel eindje van huis was. Na wetenschappelijk vast gesteld te hebben dat hij inderdaad toch echt gebroken was, met zeer zwarte handen tot gevolg (zwarte piet?) een bezoekje gebracht aan een autogarage die gelukkig zeer behulpzaam waren en me de weg naar de dichtstbijzijnde fietswinkel wezen. Gelukkig heb ik zeer veel ervaring in het lopen met de fiets aan de hand, alhoewel de afstand en de temperaturen toch niet helemaal ideaal waren deze keer.. Maar ondertussen werkt het apparaat weer uitmuntend!

Van de geüploade foto is er eentje van het lab, dat is waar ik normaal werk als we niet op zee zijn, en eentje van het gebouw waarin dat lab zit. Weten jullie ook waar ik daar rond hang ;)

Nou dit was het weer voor deze keer, dag dag leuke Hollanders!!

Liefs Rebecca

  • 03 November 2013 - 14:03

    Wendy:

    Gaaf zeg Rebecca! Lijkt me heel leuk werk wat je daar doet. Leuk om te lezen ook!
    En mooi weer, das al helemaal ideaal haha :)
    Groetjes Wendy

  • 03 November 2013 - 17:08

    Sjanie Van Santen:

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt. Geniet maar van de zomerse temperatuur, want hier is het herfstweer met hagel, regen en wind. Succes met je stage. Groeten uit Asperen.

  • 07 November 2013 - 00:51

    Miriam:

    Aaaah rebecca wat een leuk verhaaltje weer :-D hihihi ik ben toch wel erg benieuwd naar je zangtalent! Kunnen we terug in Nederland mooi een duet zingen in de karaokebar:p ik kijk er naar uit!! Veel plezier nog en tot over een paar weken!!!:)

    Liefs Miriam xx

  • 08 November 2013 - 14:15

    Oma:

    Tttttt

  • 13 November 2013 - 14:53

    Oma:

    cccc

  • 13 November 2013 - 15:07

    Oma:

    lieve Rebecca je moeder heeft me even geholpen om jou te bereiken want dat blijft moeilijk voor je Oma fijn dat het zo goed gaat ,maar wel erg warm daar bij jou. hier is het dan regen maar ook wel weer zon dus echt herfst weer verder gaat het goed je Ma en hadassa en t.jeanette met elize zijn gezellig hier en praten dan natuurlijk over jou dat we zo trots op jou zijn .....en over StNic die al in zicht komt ..ik ga morgen 3dagen oppassen in de Molenstraat henk en margreet gaan een paar dagen naar Londen ik heb er zin in en Maren wordt al zo groot ze gaat al peuterspeelzaal de tijd gaat zo vlug ik ga nu stoppen en gaan we een bakkie doen tot de volgende keer maar weer alle goeds doe je berst veel liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 19977

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: