Australian life - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Australian life - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Australian life

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

19 September 2013 | Australië, O'Connor

Ha Hollanders,

hier weer een teken van leven vanuit Australië. Met mij gaat het erg goed, en het leven hier bevalt me prima. Interessant hoe snel je toch eigenlijk je plek ergens kan vinden. Ik heb al een dagelijkse routine te pakken die prima bevalt. Het zijn ook juist de kleine ‘gewone’ dingen die ik leuk vind en waar in van te voren ook naar uit keek, bijvoorbeeld boodschappen doen of openbaar vervoer gebruiken. En toevallig heb ik afgelopen week een winkel ontdekt in de Primark/Action style waar ze echt alles verkopen dus daar ga ik van ’t weekend nog maar eens wat tijd doorbrengen.

Gisteren ben ik met mijn huisgenootjes uit eten geweest in een restaurant aan het strand, voor het eerst Kangoeroe vlees geconsumeerd. Dat was erg lekker dus de eerst volgende keer dat ik naar de supermarkt ga staat dat zeker op het boodschappenlijstje! Een van de huisgenootjes moest daarna in het centrum van Perth worden afgezet waardoor ik nog een interessante rondrit door het centrum meemaakte. Ik ben zeker van plan om later nog een keer overdag in het weekend de stad te bezoeken, schijnt zeker de moeite waard te zijn.

Het Engels gaat me nog prima af. Over het algemeen kan ik me vrij goed verstaanbaar maken en volg ik ook wat andere mensen zeggen. In groepsgesprekken kan het nog wel eens lastig zijn en als mensen dan snel of met een accent met elkaar praten ben ik het al gauw kwijt. Maar het echte Australische accent hoor ik niet vaak. Ik heb denk ik ook meer niet-Australiërs ontmoet dan wel. Er wonen hier veel immigranten, vooral Aziaten blijken dol te zijn op het land.

Op de afdeling waar ik werk op de universiteit lopen ook heel veel mensen rond die overal vandaan komen. Zo werk ik samen met 2 andere vrijwilligsters die heel aardig zijn, een Francaise en een Portugese. Momenteel heb ik alleen nog maar op de uni gewerkt. Voor de mensen die (net als ik) woorden als zon, surfen, bikini’s, strand en zonnebrillen relateerden met Australië, die woorden zijn niet altijd gepast! De afgelopen 2 weken is het weer goed te vergelijken met het regenachtig herfstweer van Nederland met een harde wind. Hierdoor is het niet mogelijk om met de boot de zee op te gaan. Gelukkig staat hier de zomer wel voor de deur, dus de vooruitzichten zijn beter! ;)

Ik ga nu maar weer verder aan de slag, nog een uurtje werken. Daarna ga ik bij iemand langs die een fiets in de aanbieding heb, dus met een beetje geluk kan ik vanaf vandaag me per fiets door ’t land begeven (dat hoop ik althans).

Liefs,
Rebecca

p.s. Meer foto’s volgen later.

  • 19 September 2013 - 10:41

    Lydia:

    Lieve vriend van me!

    Wat ontzettend leuk om weer bij je gave avonturen betrokken te worden! Gelukkig gaat het heel goed met je en heb je je draai al snel gevonden! Bijzonder dat je kangoeroe vlees hebt gegeten zeg! :) Waar kun je de smaak mee vergelijken? Wat een beeldschoon huis zeg, waar je momenteel in woont!! Heel modern en stijlvol. Heel veel succes aan de uni en geniet van elk moment Rebec!


    Heel veel liefs uit Nederland,

    xxx Lydia.

  • 19 September 2013 - 11:29

    Elsemiek:

    Lieve Snowboarder,

    Wauw ik word steeds blij van je verhalen! Het klinkt echt super tof! Iewol kanoeroe! Haha lijkt me heel apart! En wauw! Je huis! Das prima vertoevelen lijkt me!

    Ik hoop dat het weer snel bij trekt en je de zee op kan! Veel succes lovely!

    XXXXXXX

  • 19 September 2013 - 16:43

    Lisette (dB):

    Haaallo :)

    Echt leuk om je verhalen te lezen!
    Ik zie het echt helemaal voor me hoor, jij daar lekker op je gemakje je dingetjes doen daar ;)
    Stoer hoor! En wat heb je een supermooi huis zeg! Is dat gewoon vast of moet je nog een keer ergens anders naartoe? En internet gaat nu ook best of niet? :)

    Nou, succes met shoppen van 't weekend :p

    Liefs, xx

  • 20 September 2013 - 08:28

    Michelle:

    Lieve Rebecca,

    Fijn dat je al zo snel gewend bent en het zo goed naar je zin hebt.
    Geniet ervan!!

    Veel liefs,

    Michelle

  • 20 September 2013 - 21:07

    Oma, T Anne , Maurits, Charlotte, Louise,o Leonard:

    Ha Rebecca,

    Wij zitten hier gezellig aan de koffie en lezen jouw verhalen. We zien jou al gaan op je fiets dwars door Perth met een karretje erachter vol met nieuwe spulletjes van de 'Action', kangaroe-biefstukken enz, enz.
    Fijn dat het zo goed gaat, oma is er vooral blij mee. Wij maakten ons al niet zoveel zorgen om jou...

    Hopelijk snel weer zo'n leuk berichtje, liefs,
    Oma en 5 G

  • 22 September 2013 - 21:02

    Hadassa:

    Hoi lieve zus,

    leuk huis joh!
    Kangaroe!?!? Wat zielig! Is dat echt zo lekker?
    Soo action in australie! Cool!
    He, ik wil nog wel een keer skypen!
    De groeten van Vera de man.
    Oja, en het konijn van de buren was weer ontsnapt! We hadden bij
    De atent een foto opgehangen.
    Toen ik bij hun op de bank zat zag ik hem opeens voorbij lopen!
    Ik rende naar buiten en probeerde samen met nienke het beestje te vangen!
    Uiteindelijk had ik hem gevangen en in zijn hokje gedaan. Wij weer naar de atent om de foto er af te halen :p

    ( Ps: oma wil dat je een stukje kangaroe vlees meebrengd! Kan dat:p
    Ze heeft nu al trek hihi
    Groetjes van haar. )

    Omaaaas kompuuuter doet het niet:( lol

    Neem je nog een leuk dolfijntje mee naar Nederland?
    Heb je er al een gezien?

    Xxxx je zusjuuuh

  • 23 September 2013 - 19:08

    Miriam:

    Hee daar wereldreiziger!!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!!! We gaan snel Skypen en zodra in mn Australische simkaart heb kunnen we smsen! Ben benieuwd naar het kangoeroe vlees hahaha. Gaan we snel dineren :D Tot gauw!!!!!!!! :D

    Viel spass liebe!

    xxxx

  • 24 September 2013 - 15:54

    Jeannette Bakker:

    Ik zou willen dat ik even een dagje met je mee mocht "lopen"
    Ben trots op mijn stoere nicht!!
    Hug, (tante) Jeannette

  • 30 September 2013 - 20:43

    Andre:

    Lieve Rebecca,

    Wat goed om te lezen dat je in het herfstachtige Perth nu al je draai hebt gevonden.
    De zomer moet nog komen, nou dat wordt pas echt zweten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lekker he kangoeroe vlees!!!!
    Als je de kans krijg ook een krokburger proberen(krokodillenvlees),echt lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ben je al bij de hippies in Fremantle geweest?

    Have fun and a great time.
    Gday Mate

    XXXXXXXXXXXX
    Andre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 19992

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: