Eerste week - Reisverslag uit Cross Inn, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Cross Inn, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

15 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Cross Inn

Hi folks,

hier het eerste reisverslag vanuit het mooie Wales. De eerste week is prima bevallen. Ik verblijf in een huisje bij een heel vriendelijk Engels stel in de metropool Cross Inn. Echt een country side durpie van ons-kent-ons. De lokale mensen zijn zeer vriendelijk en beleefd. Stiekem was ik een beetje bang om allemaal asociale Engelse tegen te komen, maar het tegendeel is waar. Het Welse volk is goed volk! :)

Mijn stageplek zit in New Quay, ongeveer 3km westwaarts aan de zee. Met een mountainbike die ik van de landlords mag lenen trotseer ik het Welse land richting stage wat op de heenreis op en top genieten is, alsof je op een fancy scooter zit, alleen maar heuveltje af! De terugweg daarentegen is… ‘interessant’. Ik denk dat ik fitter dan een TourduFrance deelnemer terugkom, dat is in ieder geval positief. Op stage heb ik al leuke collega’s ontmoet, en volgend weekend komen de andere studenten en vrijwilligers dus dan gaat het feest uiteraard echt losbarsten. Ik doe mijn stage bij de Cardigan Bay Marine Wildlife Centre (www.cbmwc.org), meer details daarover komen later nog wel.

Gisteren heb ik een prachtige wandeltocht mogen maken, grotendeels langs de ruige Welse rotskust. Bergschoenen aan, verrekijker paraat en hophop sprinten naar een baai zuidoostelijk van hier, waarna ik via ‘the Coastal path’ naar New Quay ben gelopen en vanaf daar weer bergop naar het prachtige Cross Inn.

Vanmorgen het schattige kleine kerkje in het dorp bezocht met hele vriendelijke gastvrije mensen, vervolgens ’s middags heel Brits verantwoord op de thee geweest bij mijn stagebegeleidster die een dorp verderop woont, en aansluitend een fietstochtje gemaakt waarbij ik ongepland zo’n beetje heel Wales heb gezien, goeindag als het mag.

Dit is mijn leven tot dusverre, take care, en Dymuniadau gorau ar gyfer y dyfodol!

Liefs,
Rebecca

p.s. Vergat ik bijna te vermelden dat de eerste dolfijn al is gespot. Er zit al een paar weken een Gewone Dolfijn in de baai van New Quay die dagelijks te spotten is, zelfs vanuit het raam van m'n stage adres! :)

  • 15 Maart 2015 - 20:55

    Je Mams:

    Dag lieverd xxxx

  • 15 Maart 2015 - 21:19

    Sjanie Van Santen:

    Hallo Rebecca,
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt. Succes met je stage. Hartelijke groet uit Asperen.

  • 15 Maart 2015 - 21:32

    Michelle:

    Lieve Rebecca,

    Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Succes met je stage en geniet van deze tijd in Wales.
    Blijf vooral schrijven over je ervaringen, dit wordt door ons als thuisblijvers erg gewaardeerd!.
    Dikke kus vanuit Papendrecht.

  • 27 Maart 2015 - 14:16

    Oma En Opa V:

    Lieve Rebecca,

    Wat een ervaringen. Heel fijn dat het je daar goed bevalt en dat je in the church ook al contacten hebt gelegd. Maar dat je fitter terugkomt dan de deelnemers aan DE Tour lijkt ons niet zo verwonderlijk: die zijn, met uitzondering van de dope bikers, toch allemaal totaal uitgeteld.
    Houd je overigens de volgende dagen goed vast. Er staat je bar weer te wachten: STORM.
    Hartelijke groeten uit de Vogelenzang.

  • 29 Maart 2015 - 14:08

    Miriam:

    Hee chickaa!
    Goed om te lezen dat het goed gaat en dat je het leuk hebt!! Een dolfijn vanuit j stageplek te zien, patser! Hahaha je zoekt je stageplekken wel uit op hryvels he haha. Ik kan me n(g iets herinnerin uit Fremantle, eenzelfde volgorde haha. Hoop dat je snel een keer kan skypen!
    Xxx mir
    Ps. Ik mis je als wijkgenoot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 19983

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: