April adventures - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu April adventures - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

April adventures

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

23 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, New Quay

Heiyaaa,

het is ondertussen wel weer tijd dat ik iets van me laat horen. Hier is de afgelopen 3 weken van alles gebeurd. Vlak na mijn vorige verslag hebben we de boottraining gehad, dus nu kunnen we ook mee op de boottrips als “researcher”. In de week voor en na Pasen was het al erg druk omdat de scholen vakantie hielden. We hebben ook al zulk goed weer gehad, zoveel beter dan verwacht. In plaats van constant weg regenen is het heerlijk genieten in de zon.

De afgelopen tijd heb ik op mijn vrije dagen weer wat nieuwe plaatsjes in de omgeving mogen bezoeken. Op goede vrijdag was dat Aberaeron en op pasenzondag Llangrannog met het nabijgelegen schiereiland ding Ynys lochtyn (zie foto’s). Afgelopen weekend had ik het grandioze idee om op de fiets naar Cardigan te gaan, een ietswat grotere plaats 17 miles (27km) ten zuiden van hier. Nou, dat was eerlijk gezegd geen goed idee. Alhoewel de heenreis nog meeviel en het plaatsje zelf het bezichtigen waard was, was de bijna 2u durende terugreis niet heel vermakelijk met tegen wind en veel heuvels. In deze plaats waren wel 2 supermarkten (waaronder Aldi!) welke ook gelijk de dichtstbijzijnde supermarkten zijn, dat zegt ook wel iets over de plek waar ik zit ;) En het is echt bizar hoe gelukkig een bezoek aan de Aldi een mens kan maken, het liefst bleef ik in die winkel wonen.

Ik heb op mijn woonadres kennis mogen maken met een nieuw fenomeen, een transgender kip. Alhoewel ik mezelf over het algemeen als ruimdenkend beschouw en iedereen de vrijheid gun, moet ik toegeven dat de acceptatie van deze desbetreffende hen me toch wel zwaar valt. De overschot aan mannelijke hormonen die op een of anders duistere reden in deze kip terecht zijn gekomen uiten zich in zeer storend gedrag dat al rond 5 a 6 uur in de morgen begint, recht onder mijn slaapkamerraam… Of te wel, als iemand interesse heeft in deze interessante kip, of wilt assisteren met het “verdwijnen” van de kip, dan hoor ik dat graag!

Vanmorgen heb ik eerst nog een uurtje in het bezoekerscentrum gestaan voordat ik in het kantoor aan mijn project ging werken (of eigenlijk dit reisverslag typen, dat is niet goed). Nou wat een avonturen je daar al kan beleven. Voordat alles was opgestart en klaargezet voor een nieuwe dag belde de eerste persoon al voor een boottrip boeking, gelijk gevolgd door nog een andere boeking over de telefoon. Nu ben ik al niet ’s werelds grootste fan van telefoneren, in het Engels is al een tikje lastiger, en dan betalingen doen over de telefoon maakt het feest compleet. Uiteraard deed ik bij allebei de boekingen aan het eind iets verkeerd met het betalingsapparaat waardoor ik weer opnieuw mocht beginnen, en kwam het papier voor de bonnetjes vast te zitten wat resulteerde in een een-op-een gevecht met het apparaat om het eruit te trekken, maar dat is allemaal gefikst!

Nog enkele gebeurtenissen van de afgelopen tijd in het kort. Dankzij mijn land lady een verborgen bos ontdekt in een vallei nabij, een granaat ontmanteling op een van de stranden van New Quay, een borstelbaan in de buurt ontdekt, een afscheidsdiner omdat de eerste 2 vrijwilligers al zijn vertrokken, veel dolfijnen gespot en een lezing bijgewoond over strandingen van zeezoogdieren in de UK.

Nu moet ik me toch echt weer even op belangrijke zaken richten om de dolfijnen en de mensheid te redden!

Liefs,
Rebecca

  • 23 April 2015 - 21:10

    Anne Geluk:

    Lieve Rebecca,
    Wat een feest moet het zijn om een poosje aan zo'n mooie kust te wonen!
    Wij gaan morgen met de Bakkers naar de kust , we zullen je missen en aan je denken!
    2 weken geleden waren we met fam Geluk aan het strand van renesse . Er zwom een lief zeehondje voorbij, het was een heel rustige , gladde zee:prachtig!
    Dit weekend gaan we voor een dolfijn!

    Liefs, t Anne

  • 23 April 2015 - 22:17

    Miriam:

    Heee Rebecca!

    Hahaha geweldig weer, wat kun je toch leuk schrijven! Fijn dat je het zo leuk hebt, en je zult vast heel gespierd terug komen (tenzij je echt in de Aldi gaat wonen....)

    Snel weer een keer Skypen!

    Heel veel liefs,

    Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 19968

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: