Maart ten einde - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Maart ten einde - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Maart ten einde

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

02 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, New Quay

Ha Hollanders,

sinds mijn vorige verslag is wel het een en ander veranderd hier. Ondertussen zijn de andere vrijwilligers gearriveerd, 11 leute die voornamelijk uit Engeland komen. Er is al wel weer bevestigd wat een kleine (dolfijnen-) wereld het is, een Française met wie ik 1,5 maand samenwerkte in Perth is er ook bij, erg leuk!

Een vrijwilliger is bij mij in huis beland, 4 zitten er in een chalet buiten New Quay en 6 zitten er in een huis in New Quay, waar ik ondertussen ook al een nachtje heb mogen doorbrengen. De donderdag avond is al ingeluid als de vaste pub quiz avond, vandaag mogen we onze intelligentie weer tonen. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat het begrijpen van de vragen al een hele opgave is, dus dat is de specialiteit waar ik mij voornamelijk op zal focussen.

Ik ben hier als project intern, waardoor de prioriteit van mijn bezigheden tijdens de stage op het uitvoeren van mijn project ligt. Ik draai echter ook mee met de vrijwilligerstaken, waar het uitvoeren van land en boot observaties onder vallen, data op de computers invoeren en ook het bemannen van het bezoekerscentrum. In dit centrum wordt informatie verschaft over de dolfijnen en de baai in het algemeen, er is een klein winkeltje, en mensen kunnen boottrips boeken. De bootobservaties worden namelijk uitgevoerd vanaf een toeristenboottrip die het onderzoek financieren. Tijdens mijn eerste landobservaties op maandag zagen we gelijk 2 Tuimelaars, dat was erg leuk! Op die dag was er ook een beach clean-up waarbij we veel te veel afval verzamelde :(

Om de Australische activiteiten hier maar verder door te zetten ben ik weer een koor binnen gewandeld, inmiddels al 3 maandagavonden een repertoire geoefend. Ze zingen zowel religieus als niet religieus, in Engels, Latijn en Wels. De Welse liederen zijn zo goed als niet te doen, maar het klinkt echt wel tof, en tot dusverre werd elke kooravond ook afgesloten met het Welse volkslied.

Mijn pauze in the office zit er alweer bijna op. Het ruikt hier momenteel heeel bijzonder, iemand liet net haar rijst aanbranden in de magnetron. Het hele kantoor vol rook en wij naar buiten vluchten, maar het was eigenlijk erg vermakelijk. Vanavond dus weer naar de pub quiz, en morgenavond ook weer meeten met de vrijwilligers want het is dan mijn verjaardag! :)

Hierbij is dit reisverslag ten einde gekomen, voor nu wens ik jullie allen een fijn paasweekend!

Liefs,
Rebecca

  • 03 April 2015 - 08:38

    Michelle:

    Heee Rebecca,
    Van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag!
    Een gezellige avond met je nieuwe vrienden en vriendinnen toegewenst.
    Dikke kus,
    Arie, Michelle, Miranda en Leonie
    Ps. Was de postduif op tijd?

  • 03 April 2015 - 16:59

    Oma En Opa V:

    Hallo Rebecca,

    Ook van ons hartelijk gefeliciteerd met een paar vette kussen(even wegpoetsen) ivm je verjaardag.
    En, was de onze ook op tijd?
    GroetjesXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 19952

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: