Het einde nadert... - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Het einde nadert... - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Het einde nadert...

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

23 Januari 2014 | Australië, O'Connor

G’day mate,

Dit is mijn laatste reisverslag vanuit het mooie Perth. Aanstaande maandag avond vertrek ik met ’t vliegtuig richting het Noordelijk halfrond met de hoop dinsdag middag na een lange reis veilig en wel te landen in de Nederlanden.

Dit zorgt toch wel voor een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant super leuk om al die leuke mensen (waaronder jij/u) te ontmoeten, aan de andere kant heel jammer dat ik hier weg moet. Ik heb hier echt een onwijs goede tijd gehad en had toch graag nog even iets langer gebleven, maar de studie gaat toch echt alweer beginnen.

Ondertussen in het nieuwe jaar alweer wat velddagen achter de rug. Het duurde even voordat alle papieren geregeld waren voor een nieuwjaar veldwerk, maar afgelopen vrijdag en zaterdag konden we weer de oceaan en rivier op om dolfijnen te spotten. Zondag had ik een dagje vrij, en mocht ik toch eindelijk op de surfplank springen! Maandag, dinsdag en gisteren waren we weer op de rivier te vinden om weefsel monsters te nemen, dat blijft toch wel een leuke bezigheid! Vandaag waarschijnlijk het laatste dagje op de universiteit te spenderen met de hoop dat morgen de wind gunstig genoeg is om weer met het geweer het water op te gaan. En dan zit mijn stage er alweer op… Toch wel heel erg jammer. In het begin leken 5 maanden toch best wel lang, maar achteraf gezien is het misschien eigenlijk toch wel te kort. We zijn tijdens de boot-uren nu juist goed op elkaar ingewerkt en weten wat we aan elkaar hebben, en dan is het alweer over…

Aankomende zaterdag ga ik broodjes worst verkopen bij de Bunnings (soort Karwei) met mensjes van de kerk, voor de kerk. Daar kijk ik wel naar uit wordt vast gezellig. Aansluitend hoop ik nog een bezoek aan Perth City te maken, en dan is het zondag Australia Day!! Dat is de nationale feestdag van Australië! Veel evenementen en op verschillende plaatsen vuurwerk. Dus dat wordt wel een feestelijke afsluiting van mijn verblijf hier! Op die dag ook afscheid nemen van leuke lieve mensen die ik hier heb ontmoet, maar hopelijk wordt dat niet de laatste keer dat ik ze zie!

Het is wel een heel leerzame periode geweest en ben super blij en dankbaar dat ik dit heb mogen doen! Het heeft ook zeker het verlangen aangewakkerd om in de toekomst nog eens aan dergelijk onderzoek mee te werken, het zij tijdens mijn studie of erna. De orka’s in Canada moeten natuurlijk ook zeker nog steeds onderzocht worden… ;)

Leuk dat jullie mijn reisverslagen hebben gelezen en bedankt voor de reacties! Voor nu alvast een fijn weekend toegewenst, en tot zeer binnenkort!

Liefs,
Aussie

  • 23 Januari 2014 - 08:15

    Hadassa:

    Hoi beccie,

    Ik heb van school een verlof gekregen!
    En nu mag ik vrij van school om jou op te halen!

    Xxxxx je zusje

  • 23 Januari 2014 - 08:29

    Liset:

    Wat een leuke verhalen. Jammer dat die nu ook afgelopen zijn. kan je geen blog bijhouden vanuit nederland;)? Dan hebben we toch nog wat te lezen hier hahaha.. :)

  • 23 Januari 2014 - 09:01

    Ellen:

    Hee lieve Rebec,

    Wat een leuke verhalen heb je toch altijd. Jammer dat het er alweer op zit, wel super fijn dat je het zo naar je zin hebt! Fijne laatste dagen nog & alvast een hele goede reis toegewenst!
    Stiekem vind ik het toch ook wel weer leuk om je straks in het mooie Nederland te vergezellen hoor :)

    xx

  • 23 Januari 2014 - 10:13

    Sanne:

    Lieve Rebecca,
    Logisch dat je met een apart gevoel naar Nederland komt. Je hebt daar zoveel meegemaakt. Gelukkig heb je genoeg herinneringen en mooie momenten beleefd, die je nooit zult gaan vergeten! Koester deze momenten... :)
    Toch ben ik ook weer blij dat je naar Nederland komt hoor! Het lijkt nog wel gisteren dat je wegging, maar ik heb je wel gemist..
    Geniet nog van je laatste dagen daar! Fijne vlucht!

    Tot snel,
    xxx

  • 23 Januari 2014 - 11:29

    Mark:

    Hey Rebecca,

    ik heb echt genoten van je reisverhalen, goed om te lezen dat je het een fantastische tijd hebt gehad! En wij zorgen er in Nederland wel weer voor dat je snel went, met de meest doelloze spelletjes :) ik doel hier natuurlijk absoluut niet op sardientje! Tot snel!

  • 23 Januari 2014 - 14:07

    Sjanie Van Santen:

    Hallo Rebecca,

    Bedankt voor je leuke reisverslagen. Ik wens je nog fijne dagen toe en een veilige terugreis naar Nederland.

  • 23 Januari 2014 - 14:59

    Marja De Vrieze:

    Hai Rebecca,

    5 maanden geleden nam je afscheid van ons uit Asperen, nu sta je op het punt om weer terug te komen. Fijn dat het zo goed gegaan is met je en dat je zo veel ervaring hebt mogen op doen! ik heb er van genoten van je reisverslag. We spreken elkaar vast wel een keer. Geniet nog van een paar mooie dagen daar en een goede vlucht terug gewenst!

  • 23 Januari 2014 - 22:08

    Ewout:

    Heej Rebecca,

    Leuk om elke keer je reisverslagen te lezen. Gaaf om te lezen wat je allemaal hebt mee gemaakt en dat je het zo naar je zin hebt gehad! Goede afsluiting nog even en tot snel!

  • 24 Januari 2014 - 22:43

    Anne:

    Lieve Rebecca,
    Een heel goed afscheid gewenst, zal niet meevallen.Heb je genoeg zakdoeken? Komen ze je in Nederland nog een keer opzoeken, kun je ze het mooie Leeuwarden laten zien( of het wonderschone Rotterdam, gratis gids...)
    Goede reis, doe voorzichtig, enne...Nederland is ook best weer leuk hoor.
    Zin om jou weer te zien.Liefs Tanne

  • 26 Januari 2014 - 19:35

    Andre:

    Lieve Rebecca,

    Ik ben erg benieuwd naar je australische verhalen.
    Hopelijk mag ik met je mee naar de orca's in Canada!

    Goede reis terug naar het koude Nederland.

    Greetings
    Andre

  • 29 Januari 2014 - 09:16

    De Familie Uit Bennekom:

    WELKOM TERUG!
    Benieuwd naar je verhalen en foto's,
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1140
Totaal aantal bezoekers 19938

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: