Snorkling adventures - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Snorkling adventures - Reisverslag uit O'Connor, Australië van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Snorkling adventures

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

13 December 2013 | Australië, O'Connor

Ha winterhelden,

Hier is het vandaag 38 graden, het verschil met Nederland wordt nu toch wel heel erg groot! Hoewel het erg warm is kan ik het nog verbazend goed hebben, had als winterliefhebber toch niet gedacht dat ik met zulke temperaturen normaal zou kunnen functioneren, maar ik kan met het paarse racemonster zowaar nog de heuveltjes trotseren..

Afgelopen weken was mijn Nederlandse vriendinnetje dus hier, en dinsdag hebben we een uitstapje ondernomen naar Rottnest Island, een prachtig eiland hier voor de kust. Heerlijk rustige baaien, zeer witte stranden, en prachtig helderblauw water! Met onze fietsen het eiland rond gecrost om alles te observeren. Er lopen daar heel veel schattige Quokka’s (zie foto), een soort kruising tussen een rat en een kangaroo. Klinkt een beetje maf maar het zijn hele schattige diertjes, ook totaal niet bang voor mensen! En dan het snorkelen op het eiland, dat was echt heerlijk! Zaten nog heel wat verschillende soorten visjes, en ook voor het eerst koraal mogen observeren. En het hoogtepunt was daar toen onverwachts 2 hele grote roggen, spanwijdte vergelijkbaar met de mijne, aan kwamen zwemmen. Heerlijk vredig een beetje rond zwemmen en in het zeegras recreëren, prachtige dieren! Op weg naar de kant kwam er nog een grote langs rennen en later met Miriam en de fotocamera liet zich nog een kleintje zien ;) Was een zeer gave ervaring, echt een dag van op en top genieten! Alhoewel bij thuiskomst de ontdekking van totale verbranding wel een beetje tegenviel… ;)

En nu staat mijn tas alweer gepakt in mijn kamer, want over enkele uurtjes vertrek ik naar het vliegveld. Heerlijk even 2,5 week vertoeven aan de oostkust bij broer en schoonzus! En daarna in Januari weer hard aan de slag met stage, er staan veel veld uren gepland voor in Januari!

Mag ik jullie vanaf hier nog even een gezellige, toffe, gezegende kersttijd toewensen?!! En natuurlijk een leuke jaarwisseling zonder al te veel gekke vuurwerk stunten. And finally a veeery happy new year!!

Liefs Rebecca

• 13 December 2013 - 17:34

Bette:

Hey Rebecca hoe is het down under?
    Zie telkens geweldige fotos en verhalen voorbij komen!
    Klinkt alsof je een fantastische tijd daar hebt!
    Heb je al veel vrienden gemaakt, leuke kerk gevonden en lukt het nog om alle knappe surf dudes van je af te slaan?
    Ben wel jaloers op het lekkere weer. Hier 14 graden in Rome en het sneeuwt hier nooit :C.
    Buon Natale e Buon Anno! (Fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar)

Groetjes dikke kus Bette.

• 01 Januari 2014 - 13:09

Michelle De Koning:

Lieve Rebecca,

Alle goeds voor 2014 toegewenst.
    Geniet nog van je laatste weken down under!

Veel liefs,

A, M, M en L