Alweer een maand voorbij - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu Alweer een maand voorbij - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Bakker - WaarBenJij.nu

Alweer een maand voorbij

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

03 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, New Quay

Ha verbrande Hollanders,

ik blijf stiekem ook een beetje op de hoogte van het lage land, wat een temperaturen hebben jullie daar te verduren! Hier is het ook warm, maar wij zijn niet over de begin 30 graden gegaan. En het ziet er naar uit dat vandaag voor even de laatste zonnige dag is, het blijft toch Wales.

Het leukste hier vind ik nog wel de activiteiten waarbij je echt deel uitmaakt van de lokale bevolking. Zo was ik uitgenodigd voor de 80e verjaardag van Brian, een man van 't koor, welke hij vierde in de pub naast ons huis. Samen met mijn huisgenootje en een andere vrijwilligster van stage die ook lid is van het koor maakten we onze entree als enige lui onder de 55 jaar. Eerst een lekker buffet waarbij ik voor een maand heb gegeten, en vervolgens zongen we als koor nog een heel repertoire, voornamelijk Ierse nummers aangezien Brian half Iers is. Zulke situaties zijn zo heerlijk en ook hilarisch, had van te voren niet verwacht in een koor bij iemands 80e verjaardag te mogen zingen.

Wat ook komisch is, is dat mensen me herkennen aan de fiets waarmee ik door Wales cross. Er zijn al zoveel mensen geweest die naar me refereerde als het meisje van de fiets. Zo werd ik afgelopen week half staande gehouden door een vrouw die aan de man naast haar vertelde dat dit het meisje was die dagelijks van New Quay naar Cross Inn fietst, geen idee hoe zij dat wist, en naar mijn idee had ik die vrouw nog nooit gezien. Ook bij mijn eerste werkavond in het restaurant werd ik aan een van de andere serveersters voorgesteld als diegene die door New Quay fietst, krijg je random reacties op straat en vragen mensen hoe het met het fietsen gaat. Als Hollandse fietser kan je hier dus echt niet over het hoofd worden gezien ;)

Met stage gaat het ook goed. Ondertussen ben ik al ver gevorderd met het onderzoeksrapport, hopelijk kan ik volgende week de eerste versie afronden, klaar voor feedback. Dit weekend is er ook weer een grote verandering in het vrijwilligersteam, zeven vrijwilligers vertrekken en daar komen er zes voor terug. Dat wordt dus even veel uren maken begin volgende week aangezien de nieuwe groep eerst getraind moet worden. Vanaf volgende week is het restaurant ook elke avond open, dus daar gaan ook heel wat avondjes doorgebracht worden.

Nu weer wat activiteiten van afgelopen maand op een rij: diner met de collegaatjes van het restaurant, mooie dolfijnen shows vanaf zowel de pier als de boot, terug naar de moderne beschaving; een etentje bij de Indian en vervolgens naar de bios voor Jurrasic World in 3D met 9 andere vrijwilligers, een housewarming feestje in nu het tweede vrijwilligershuis in New Quay, een expertise in het maken van desserts ontwikkelen in het restaurant, weer een afscheidsdiner in een ander restaurant vanwege het vertrek van vrijwilligers en een 8 uur durende boot trip recht de zee op inclusief Papegaaienduikers.

Ik denk dat jullie nog maar een reisverslag kunnen verwachten, daarna wordt het weer tijd om voet aan Hollandse bodem te zetten, waar ik ondertussen toch ook wel weer naar uitkijk, dan kan ik die leuke Neerlandse mensen waaronder jij weer ontmoeten.

Tot gauw!

Lots of love,
the girl of the bike!

  • 03 Juli 2015 - 16:14

    Miriam:

    Super tof Rebecca! Hahaha, net als in Aussie met je fietsie. Echt gaaf dat je het zo naar je zin hebt! Ik kijk er naar uit je weer te zien :) Snel weer eens meeten!!

    Xxxx Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 19940

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Augustus 2015

Stage Wales, 2015

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Stage Perth, Australie

03 Oktober 2017 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: